Referencje Blog
Translator
> Blog > Karty lojalnościowe. Co warto o nich wiedzieć?

Karty lojalnościowe. Co warto o nich wiedzieć?

> Blog > Karty lojalnościowe. Co warto o nich wiedzieć?

Chyba niewiele pozostało już sklepów, w których klienci przy kasie nie są pytani: „czy zbiera pan punkty?”. Programy lojalnościowe stały się czymś powszednim i nie zadziało się to bez powodu. Jak wskazują badania, karty lojalnościowe znacząco wpływają na zachowania zakupowe konsumentów. Dlaczego tak wiele sklepów i punktów usługowych zdecydowało się je wprowadzić?

karta-lojal

Stały klient

Klienci biorący udział w programach lojalnościowych są kuszeni różnego rodzaju nagrodami za odwiedzanie sklepu lub puntu usługowego danej marki. Zazwyczaj są to upominki, na które mogą wymienić zebrane przez siebie punkty, czasami zniżki na kolejne zakupy lub gratisowy produkt. Klient, który zaczął zbierać punkty w danym sklepie, chętniej wybierze się do niego na kolejne zakupy, zamiast iść do konkurencji – kolejna wizyta zbliża go do nagrody. Wystawca karty zyskuje lojalnego klienta, który regularnie odwiedza jego sklep. Jeśli zasady jego programu są dobrze przemyślane, wydatki na jego wprowadzenie (w tym karty stałego klienta z paskiem magnetycznym dla klientów) okazują się całkiem dobrą inwestycją.

Karta czy e-karta?

W ostatnich latach wiele mówi się o tym, że coraz więcej osób korzysta z aplikacji w smartfonie, a zwykłych plastikowych kart zapominają wyciągać z portfela. Nie do końca jest to prawdą. Przede wszystkim sporo starszych osób cały czas korzysta ze zwykłych telefonów komórkowych i bez plastikowej karty nie mogliby wziąć udziału w programie lojalnościowym. Po drugie, zdarza się przecież często, że wybieramy się na szybkie zakupy bez smartfona, który akurat zostawiamy do ładowania w domu, a portfel mamy przy sobie. Po trzecie, plastikowa karta z paskiem magnetycznym w portfelu cały czas przypomina klientowi o danej marce, dla sklepu jest więc ona rodzajem reklamy, którą klient cały czas ma przy sobie. W przypadku wielu marek karta lojalnościowa jest wręcz akcesorium dodającym prestiżu. Jak wskazują różne badana, firmie opłaca się wprowadzić karty lojalnościowe, jeśli klienci wracają do niej co najmniej 4 razy w roku. Pamiętajmy jednak, że na przykład sklepy jubilerskie zazwyczaj odwiedzamy rzadziej, jednak programy lojalnościowe sprawdzają się w nich świetnie ze względu na sporą konkurencję np. w centrach handlowych.

Do góry
Jak oceniasz tą podstronę?

Firma Cartpoland

Działa na rynku od ponad 27 lat. Należy do czołowych polskich producentów kart plastikowych: magnetycznych, zbliżeniowych, z kodem kreskowym oraz innych zgodnych z zamówieniami Klientów.

Dane adresowe

05-300 Wólka Mińska ul. Olszowa 5

biuro@cartpoland.pl

cp-logo-small

Realizacja witryny
GrupaPNS sp. z o.o.

2019

Projektowanie stron www