Karta stałego klienta to niezbędny element wszystkich programów lojalnościowych, które stały się obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowo-promocyjnych. Mają duży udział w procesie zarządzania relacją z klientem, który opiera się na motywowaniu konsumentów do określonych zachowań w celu generowania zysków. Wystarczy spojrzeć na ofertę najbardziej znanych marek na rynku – każda z nich proponuje swoim klientom status stałego klienta i możliwość udziału w programie lojalnościowym. Sprawdźmy, jak działa karta stałego klienta i czy opłaca się inwestować w programy lojalnościowe?
Programy lojalnościowe to skuteczne narzędzie kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Można za ich pomocą nawiązać trwałą komunikację z klientem oraz zachęcić go do zakupu oferowanych produktów i usług. Badania wskazują, że programy lojalnościowe pozytywnie wpływają na sprzedaż i odbiór marki. Konsument, posiadający kartę lojalnościową, może poczuć się wyróżniony i zyskuje status klienta VIP. Inwestycja w programy lojalnościowe pozwala zmniejszyć nakłady finansowe na inne formy promocji. Efektywnie buduje zaangażowanie i zaufanie klientów. Karta stałego klienta sprawia, że konsument chętniej dokonuje powtórnych zakupów, częściej sięga po inne produkty marki i wyrabia sobie pozytywną opinię o firmie. Karty lojalnościowe zwiększają przywiązanie klienta do marki, a każdy przedsiębiorca wie, jak cenne jest nawiązywanie długofalowych relacji konsumenckich.
Istotną programów lojalnościowych jest oferowanie klientom korzyści materialnych, wynikających z zakupu. Najczęściej są nimi drobne upominki lub rabaty finansowe. Karty stałego klienta dzielą się w związku z tym na dwa rodzaje. Pierwszy z nich obejmuje karty, na których naliczane są punkty za dokonane zakupy. Odpowiednia ilość punktów jest warunkiem do otrzymania określonego prezentu. Drugi typ produktu to karta rabatowa, która uprawnia do uzyskania określonego rabatu (najczęściej w wysokości 10%) przy każdych zakupach lub po spełnieniu odpowiednich wymagań (najczęściej wymagane jest uzyskanie minimalnej kwoty zakupów). W każdym przypadku klient, korzystając z karty stałego klienta, może liczyć na atrakcyjne korzyści.
Karty stałego klienta produkowane są w standardzie kart bankowych, czyli mają wymiary zgodne z formatem ID-1 i grubość 0.76 mm. To prostokątne karty, które idealnie pasują do przegródek w portfelach. Każda karta lojalnościowa posiada unikalny numer, identyfikujący klienta. Warunkiem założenia karty jest podanie podstawowych danych i zaakceptowanie regulaminu programu lojalnościowego. Karta lojalnościowa jest imienna i przynależy tylko do jednej osoby. W ten sposób możliwe jest stworzenie bazy danych stałych klientów, która wykorzystywana jest między innymi do komunikacji z klientami i informowania ich o aktualnych promocjach i wydarzeniach. Karty lojalnościowe są częścią systemu, którego niezbędnym elementem są terminale do odczytu karty, działające przy komputerowym stanowisku kasowym. W ostatnich czasach standardowe karty plastikowe coraz częściej zastępowane są przez aplikacje mobilne.
W jaki sposób odbywa się odczytywanie danych z karty? Wystarczy zbliżyć kartę z chipem NFC do terminala lub wpisać jej numer do systemu elektronicznego. Odczytywanie danych z karty możliwe jest za pomocą paska magnetycznego, kodu kreskowego lub mikroprocesora. Nasza firma posiada w ofercie nie tylko magnetyczne, kreskowe i procesorowe karty lojalnościowe, ale również personalizowane karty stałego klienta z kodem QR. Punkty i rabaty naliczane są na karcie automatycznie po spełnieniu określonych warunków, które można zaprogramować w zależności od potrzeb. Zaliczamy do nich m.in. zakup na określoną kwotę, zakup produktu premiowanego, częstotliwość zakupów czy zakup w określonej porze dnia lub tygodnia. Parametry można dowolnie modyfikować w interfejsie internetowym.
Do góryDziała na rynku od ponad 27 lat. Należy do czołowych polskich producentów kart plastikowych: magnetycznych, zbliżeniowych, z kodem kreskowym oraz innych zgodnych z zamówieniami Klientów.
05-300 Wólka Mińska ul. Olszowa 5
biuro@cartpoland.pl